نتایج جستجو برای عبارت :

معلمان و مدیران در ایجاد محیط شاد در مدرسه چه مسئولیتی دارند ؟

سلام من در مدرسه شما درس میخوانم و از کلاس دوم تا ششم در مدرسه شما هستم من خیلی از شما و معلمان و بقیه همکاران راضی هستم و مدرسه خودم را دوست دارم.
از نظر من مدرسه خوب مدرسه ای است که زنگ تفریح غذاهای سلف سرویس داشته باشد. مدرسه خوب مدرسه ای است که معلمان خوبی مانند خانم نایبی و ... داشته باش. مدرسه خوب مدرسه ای است که در کلاس آن کولر اسپلیت و صندلی های بسیار بزرگ داشته باشد و در بوفه مدرسه همه نوع خوراکی را بیاورند و وسایل را به قیمت پایین تر بفرو
گروه مدرسه خواهرم من عضوم
طفلکی چه زجری می کشه
چه کادر داغونی داره مدرسه شون
مدرسه نمونه ست
خیرسرشون معلمان خوب شهرن مثلا
چرا در شان جایگاه یک معلم  معلم ها رو گزینش نمی کنن!
 
یادم میاد توی آزمایشگاه مجهز مدرسه ی سمپادی که هفت سال درس خوندم یه روز با دوستم درگیر بودیم و کنجکاوی و شیطنت می کردیم، استاد فیزیک هم نگاهمون می کرد، با حسرت عمیقی گفت، این مدرسه هم نمی تونه استعداداتونو پرورش یده، دلم براتون می سوزه...
                                                                                                       به نام خدا
در نوروز امسال یعنی ساال 1399 بیماری به نام کورنا در کشور ما ایران و کل جهان فراگیر شد
به همین دلیل مدارس تعطیل شد وما از درس عقب افتادیم و برای جبران ان یک مدرسه خانگی به کمک معلمان خود راه انداختیم
می خواهیم مدرسه ی خانگی راشروع کنیم
 
 
 
 
در حال تکمیل .... .
    قطعا برای اینکه مدرسه به محیطی شاد تر تبدیل شود ، باید عوامل مختلفی دست در دست هم دهند ؛ یکی از این عوامل ، معلمان و مدیران هستند.
   معلمان برای اینکه در کلاس ، جو سرد و بی روح را بشکنند ، باید از خود شروع کنند ؛ معلمان جدی و سرد نمی توانند دانش آموزانی شاداب تربیت کنند ، به همین منظور باید معلمان اصلاحاتی در خود انجام بدهند، برای مثال کمی جدیّت را کنار گذاشته و شوخ تبعی را گاه در بین تدریس خود اسفاده کرده تا جوّی متعادل به دست آید ، به همین
    مدرسه پس از گهواره مادر ، دومین خاستگاه پرورش ، تعلیم و تربیت فرزندان هر کشوریست که اگر بیشتر از مادر ، مهر و خیرخواهی نسبت به اطفال خویش نداشته باشد ، کمتر از وی نیز این احساس را ندارد. دوران مدرسه ، دوران دوستی بین دوستان ، تعلیم و تدریس معلمان ، ادب آموزی دانش آموزان و فرهیختگی پاره ی تنان کشورند. 
  مدرسه ، هرروز چشم خویش را به راه ها دوخته و منتظر رسیدن فرزندانش می شود تا آنها را با دستان پر مهر خویش نوازش کند و راه زندگانی را به آنان ب
 
خانواده
مدرسه ی شاد و باروح
شاداب سازی ظاهری مدرسه
فضاسازی وزیبا سازی حیاط مدرسه
زیباسازی ساختمان مدرسه
زیباسازی وتمیز بودن نمازخانه، کارگاه و کتابخانه
پوشش های ظاهری معلمان، مدیران وکارکنان
رعایت بهداشت
معلم شاد و با روحیه
جو مدرسه
شکوفایی خلاقیت درکلاس درس
جذب مشارکت دانش آموزان در اداراه ی مدرسه
 
معاون وزیر آموزش و پرورش:
حضور دانش آموزان در هیچ کدام از کلاس‌های درس از جمله کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها در این یک ماه الزامی نیست.
ساعت حضور معلمان در مدرسه مانند قبل است و هر معلمی در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد./ایسنا
چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۹۹@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال
                                                                                                       به نام خدا
در نوروز امسال یعنی ساال 1399 بیماری به نام کورنا در کشور ما ایران و کل جهان فراگیر شد
به همین دلیل مدارس تعطیل شد وما از درس عقب افتادیم و برای جبران ان یک مدرسه خانگی به کمک معلمان خود راه انداختیم
 
 
 
 
در حال تکمیل ... .
 
    علاوه بر معلمان و مدیران ، دولت نیز در شاد کردن مدارس ، نقش به سزایی دارد. مسئولیت هایی که در پست قبلی بر عهده ی مدیران گذاشته شد ، قطعا نیازمند کمک های مالی و سرمایه گذاری دولت برای اجرایی هر چه بهتر و درست اموری که باعث نشاط و شادابی در مدرسه خواهند شد هستند ؛ به همین منظور دولت باید مقداری بودجه برای این امر کنار بگذارد.
    البته شاید راه دیگری نیز وجود داشته باشد که به عقیده ی من راه کار خوبی ست ؛ این راه کار ، سرمایه گذاری در دانشگاه ها
 ساختمان مدرسه فدک 
 
مدرسه فدک دارای دو طبقه میباشد طبقه اول داری نماز خانه ، اتاق مشاور، دفتر معلمان ، دفتر مدیر و در وسط مدرسه یک باغچه برای رشته های مدیریت موجود میباشد  و چند کلاس در دو طرف راه پله وجود داره که وارد طبقه دوم میشوید در طبقه دوم حدود ده کلاس است و کارگاه کامپیوتر ، در هر کلاس حدود دو تا سه پنجره وجود دارد .
در ساختمان پشتی مدرسه کارگاه خیاطی و کامپیوتر وجود دارد و یک زیر زمین که در ان وسایل مثل میز صندلی ها قدیمی مدرسه نگهدا
ثبت مشخصات معلمان در سامانه سناد
✅ امور دفتر داری✅ کاربران مدرسه
✅ انتخاب سال تحصیلی 98-99✅ دکمه جستجو
✅ دکمه تعریف کاربر جدید مدرسه
✅ وارد کردن کد ملی معلم✅ دکمه ادامه
------------------------------------------اختصاص دادن معلم به کلاس✴️ امور دفتر داری✴️ مدیریت کلاس ها✴️ انتخاب سال تحصیلی 98-99✴️ دکمه جستجو✴️ انتخاب پایه تحصیلی✴️ زدن علامت + جلوی اسم کلاس✴️ زدن دکمه تعیین آموزگار✴️ انتخاب نام معلم✴️ دکمه ثبت
برای شایستگی های عمومی اسم مدیر را انتخ
 چرا بچه ها در مدرسه مشکل دارند؟


بچه ها به دلایل زیادی در مدرسه تقلا می کنند.با این حال والدین و معلمان باید به معلول ها توجه کنند نه به علت ها


اغلب به دانش آموزی که مشکل دارد به صورت فردی تنبل،بی تفاوت و حتی
فردی
ادامه مطلب
معلمان هر دانش آموز در طی سال های تحصیلش تاثیرات بسیاری بر او دارند چرا که آنها هم درس زندگی یاد می دهند و هم درسای حفظی و یکی از آن درس های زندگی «شاد زیستن» است. این کار می تواند از داخل کلاس و مدرسه آغاز شود تا به روحیه دانش آموزان و همچنین به معلمان کمک کند تا به بهترین شکل در محیطی شاد و جذاب تدریس کنند.در اینجا به برخی موارد که معلمان می توانند رعایت کنند تا فضای مدرسه شاداب تر ئ بهتر شود اشاره می کنیم:
1. دادن مسئولیت به دانش آموزان
2. استفا
معلمان هر دانش آموز در طی سال های تحصیلش تاثیرات بسیاری بر او دارند چرا که آنها علاوه بر آموزش کتابهای درسی به او درس زندگی یاد می دهند که یکی از آن درس های زندگی «شاد زیستن» است. این کار می تواند از داخل کلاس و مدرسه آغاز شود تا به روحیه دانش آموزان و همچنین به معلمان کمک کند تا به بهترین شکل در محیطی شاد و جذاب تدریس کنند.در اینجا به برخی موارد که معلمان می توانند رعایت کنند تا فضای مدرسه شاداب تر و بهتر شود اشاره می کنیم:
1. دادن مسئولیت به دان
 
چند واقعیت خواندنی در مورد ویژگی مدارس ژاپنی
 
1. معلمان دانش آموزان را از کلاس اخراج نمی کنند
 
در ماده 26 قانون اساسی ژاپن آمده است :" همه مردم حق دارند که از آموزش برابر برخوردار شوند." و به همین دلیل معلمان ژاپنی جرات نمی ‎کنند که دانش آموزان بی انضباط را از کلاس بیرون کنند و در نتیجه معلمان ژاپنی عادت دارند که با این گونه دانش آموزان کنار بیایند و رفتارشان را اصلاح کنند.
 
ممنوعیت این کار در ژاپن به این دلیل است که اگر دانش آموزان بی انضباط
 
دانلود سوالات و محتوای آزمون رتبه بندی
 دانلود سوالات و محتوای آزمون رتبه بندی: برای دانلود سوالات آزمون اصلی و ... طرح نظام رتبه بندی معلمان در این پست محتوا و سوالات آزمون رتبه بندی ...
 
کاملترین و بروزترین نمونه سوال رتبه بندی معلمان دانلود
دانلود کاملترین و بروزترین نمونه سوال رتبه بندی معلمان و منابع آزمون رتبه بندی فرهنگیان محترم.دانلود سواالت .و محتوای آزمون رتبه بندی | پایه مقدماتی ارشد خبره ...
 
سوالات ضمن خدمت جهت رتبه ب
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند اید
مدرسه خانۀ دوم ماست.این جمله را در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم خواندیم.چه خوب است که در خانۀ دوم خود مانند خانۀ اولمان شاد باشیم.
واژۀ مدرسه را می توان به صورت محل داشتن روزی سالم و همگانی معنا کرد.
داشتن روزی سالم یعنی داشتن روزی شاد ودلپذیر.میدانیم که روز شاد و دلپذیر خود به خود نمی آید وباید آن رابسازیم و باید محلی که آنجا هستیم راشاد ودلپذیر کنیم.
شاد ودلپذیر کردن مدرسه به تنهای نمی شود و باید به کمک خانوادۀ خود یعنی تمامی دانش آموزان
♦️نظام رتبه بندی معلمان تصویب شد
هیأت وزیران نظام رتبه بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.
براساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقه‌بندی می‌شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات - مهارت و توانایی‌ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه می‌شود.
دولت مبلغ ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داد. 
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و نو آوری در مدرسه
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و نوآوری در مدرسه با کد دوره :91400522 مدت دوره : 24 ساعت
دانلود کاملترین نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و نوآوری در مدرسه
برای آزمون پیش روی فرهنگیان شاغل در مدرسه و آشنایی با سوالات خدمت
خلاقیت و نوآوری در مدرسه سراسر کشور که دغدغه اصلی معلمان و مدیران و
مربیان پرورشی می باشد.همکار فرهنگی عزیز نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و
نوآوری در مدرسه یکی بهترین و
بسم الله الرحمن الرحیم        ***        هست کلید در گنج حکیم
 
موضوع : آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟
 
    مدرسه پس از گهواره مادر ، دومین خاستگاه پرورش ، تعلیم و تربیت فرزندان هر کشوریست که اگر بیشتر از مادر ، مهر و خیرخواهی نسبت به اطفال خویش نداشته باشد ، کمتر از وی نیز این احساس را ندارد. دوران مدرسه ، دوران دوستی بین دوستان ، تعلیم و تدریس معلمان ، ادب آموزی دانش آموزان و فرهیختگی پاره ی تنان کشورند.
    
 
گر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طرف
اگر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طر
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و نو آوری در مدرسه
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و نوآوری در مدرسه با کد دوره :91400522 مدت دوره : 24 ساعت
دانلود کاملترین نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و نوآوری در مدرسه
برای آزمون پیش روی فرهنگیان شاغل در مدرسه و آشنایی با سوالات خدمت
خلاقیت و نوآوری در مدرسه سراسر کشور که دغدغه اصلی معلمان و مدیران و
مربیان پرورشی می باشد.همکار فرهنگی عزیز نمونه سوالات ضمن خدمت خلاقیت و
نوآوری در مدرسه یکی بهترین و
من وقتی در کلاس دوم بودم یک دوست دیوانه ای داشتم که توی مدرسه به آن پروفسور
می گفتند ولی آن در مدرسه همیشه جواب معلمان را میداد من یادم است که در کلاس دوم یکی از بچه ها خورشید ویکی از بچه ها مآه بود و آن دوستم ماه شد خلاصه این داستانی بود که من آن را خیلی دوست داشتم واز آن دوستم ممنونم که هالا بهترین دوست من صدراست و تا الآن که کلاس پنجم هستم دوست عزیز من است و آن الان بیمار است دعا کنید خوب بشود 
 
 
 
مدرسه مکان آموزشی است که برای آموزش دانش آموزان تحت رهبری معلمان طراحی شده است.در زبان امروزی به مکان‌های آموزشی پائین‌تر از سطح آموزش عالی که، آموزش عمومی در آن‌ها صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. اکثر کشور ها سیستم آموزشی خاصی دارند،که طبق این سیستم شرکت در مدارس اجباری می باشد.نام مدارس در کشور های مختلف متفاوت است که عموما شامل مدارس ابتدایی برای کودکان و راهنمایی برای نوجوانانی که تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، می شود.
ویژگی یک دانش آموز خوب
ویژگی یک دانش آموز مطلوب از زبان استاد سلامدانش آموز خوب کیست؟
بیش از هر چیز ، معلمان می خواهند شاهد رشد و پیشرفت دانش آموزان خود باشند. آنها می دانند که کلاس درس آنها مملو از شاگردان بسیاری با سطوح مختلف توانایی است و فقط دوست دارند که هر دانش آموز نسخه های بهتری از خود نشان دهد.
وظیفه معلم این است که آموزش های مختلف درس را در کلاسهای تدریس خصوصی و عمومی برای ارائه به دانش آموزان با نیازهای فردی متفاوت برآورده کند، مع
سلام به بچه های خوب مدرسه ادب
 
امیدواریم سلامت و سرحال باشید.
برای اینکه در این تعطیلات ارتباطمان حفظ شود، با کمک معلمان درسها، فیلمهای آموزشی مختلفی را برای شما تدارک دیدیم.
آدرس هر فیلم در کانال مدرسه به اطلاع شما رسانده می شود. با مراجعه به هر آدرس، هم فیلم آموزشی و هم محتوای تکمیلی مرتبط با آن را می توانید مشاهده و دانلود نمایید.
 
مراقب خودتان باشید و امیدواریم تلاش ما برایتان مفید باشد.
 
مامان:علی بیدار شووو
علی:مامان من خوابم میاد،جان هرکی دوست داری ولم کن.
مامان:علی اگه مدرسه نری بی سواد می شی.
علی :مامان جان تا الان هفت کلاس درس خوندم هیچی نشدم،هفتا دیگه ام بخونم بازم هیچی نمی شم.
مامان:علی پاشو برو مدرسه وگر نه از بازی خبری نیست.
علی:خب مامان ،الان فکر کن من برم مدرسه،دوباره باید معلمان غمگین،ناظم عصبانی را تحمل کنم.
مامان:این حرف هارو نگو خوبیت نداره!
علی:آخه من  هفت صبح از خونه بیرون می رم که هیچ باید تو این سرما با آب سرد
افزایش ۲۲۵ تا ۶۸۰ هزار تومانی حقوق معلمان
طرح رتبه بندی معلمان برای ۷۵۰ هزار فرهنگی مشمول طرح طبقه بندی مشاغل معلمان اجرایی شد.
آقای علی الهیار در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: همه دبیران، آموزگاران، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس، مشاوران و مراقبان سلامت در مدارس با حداقل ۲ سال سابقه مشمول طرح رتبه بندی خواهند شد.وی افزود: در این طرح سه صلاحیت عمومی، حرفه‌ای و تخصصی فرهنگیان بررسی می شود و فرهنگیان از رتبه‌های
نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه یا بوم با هدف تربیت مدیران برنامه ریزی آموزشی اجرا و بسط یافته است.
برنامه ویژه مدرسه نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه که طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.
برنامه ویژه مدرسه یا بوم چیست:نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
این فرصت را به مدارس می‌دهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارت‌های لازم در ساحت‌های شش‌گانه مانند :
مهارت‌های هنری، فناوری، زیبایی‌شناختی، دست‌ورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای ر
نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه یا بوم با هدف تربیت مدیران برنامه ریزی آموزشی اجرا و بسط یافته است.
برنامه ویژه مدرسه نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه که طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.
برنامه ویژه مدرسه یا بوم چیست:نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
این فرصت را به مدارس می‌دهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارت‌های لازم در ساحت‌های شش‌گانه مانند :
مهارت‌های هنری، فناوری، زیبایی‌شناختی، دست‌ورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای ر
نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه یا بوم  با هدف تربیت مدیران برنامه ریزی آموزشی اجرا و بسط یافته است.
برنامه ویژه مدرسه نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه  که طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.
برنامه ویژه مدرسه یا بوم چیست:نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
این فرصت را به مدارس می‌دهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارت‌های لازم در ساحت‌های شش‌گانه مانند :
مهارت‌های هنری، فناوری، زیبایی‌شناختی، دست‌ورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای
نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه یا بوم با هدف تربیت مدیران برنامه ریزی آموزشی اجرا و بسط یافته است.
برنامه ویژه مدرسه نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه که طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.
برنامه ویژه مدرسه یا بوم چیست:نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
این فرصت را به مدارس می‌دهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارت‌های لازم در ساحت‌های شش‌گانه مانند :
مهارت‌های هنری، فناوری، زیبایی‌شناختی، دست‌ورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای ر
والدین و معلمان همواره به کمک هم سعی داشته اند روابط جدی و موثری میان خود برقرار کنند، زیرا اکثر والدین و اولیای مدرسه هدف های مشترکی را در قبال کودکان و نوجوانان دنبال می کنند. آنها می خواهند به نوجوانان کمک کنند تا افرادی مستقل بار بیایند، از تعلیم و تربیت صحیح برخوردار شوند، انسان های بی تفاوتی در جامعه نباشند و از نظر اخلا قی احساس مسوولیت کنند. پس چرا خانه و مدرسه نتوانسته اند به طور موفقیتآمیزی با هم همکاری کنند و به این هدف های والا ی
انسانهای شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند و دید مثبت به زندگی دارند.آینده نگر و امیدوارند  و در مقابل مشکلات تسلیم نمی شوند  و می جنگندراستی صبحگاه چه وقت مناسبی است برای انکه شوق زندگی را در مدرسه جاری سازیم
صبحگاه فرصتی برای نمایش کار تیمی هماهنگ و زیبا
نمایشی از من کوچک که می توانم عضو گروه مدرسه در کنار هم شاگردی ها و دوستانم  هماهنگ و زیبا به نمایش بگذارم 
بخشی از اتحاد تمرین و ممارست  و تحقق یک کار تیمی به یادماندنی
و خ
روش تدریس
 
در سه روز اول مدرسه معلمان به درس ها و مهارت های تخصصی میپردازند  و در دو روز اخر هفته مشغول به تدریس درس های غیر فنی و عمومی میشوند ، بعضی درس ها که فشورده تر هستند ساعات بیشتری وقت میبرند و باید هشت ساعت به انها اختصاص داد شود . 
 
مدرسه مکان آموزشی است که برای آموزش دانش آموزان تحت رهبری معلمان طراحی شده است.در زبان امروزی به مکان‌های آموزشی پائین‌تر از سطح آموزش عالی که، آموزش عمومی در آن‌ها صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. اکثر کشور ها سیستم آموزشی خاصی دارند،که طبق این سیستم شرکت در مدارس اجباری می باشد.نام مدارس در کشور های مختلف متفاوت است که عموما شامل مدارس ابتدایی برای کودکان و راهنمایی برای نوجوانانی که تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، می شود.
اصول استاندارد بر فعالیت های یک مدرسه شاد
- مدیریت مشارکتی
- مشارکت دانش آموزان و معلمان در فعالیت های آموزشی و تربیتی
- مشارکت خانواده ها در فعالیت های آموزشی
- توجه به اصل نگرش ، اصل دانش و اصل توانایی
- پیگیری ، نظارت و اصلاح مداوم برنامه ها
- بهره گیری از فرصت های ویژه و همچنین ایجاد محیط شاداب با برقراری تمهیدات مناسبی چون بهره گیری از رنگ ها و ایجاد زمینه های مطلوب
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد . این بخش شامل :
1- فظاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه : دیوار های تزئین شده با نقاشی های زیبا ومتناسب
با محیط مدرسه ، سطح زمین مناسب ، کاشت درخت و فظای سبز ، قرار دادننیمکت های
رنگی و زیبا ، تابلوی زیبا در سر در مدرسه ، مناسب بودن اندازه ی محیط مدرسه
2- زیباسازی ساختمان مدرسه : رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان ، نصب پرده های زیبا ،
زیباسازی راهروها ، کلاس ها و قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی در
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
درشرایط فعلی که شرایط اقتصادی جامعه، موجب شده است اضطراب، استرس و افسردگی در بین قشر معلمان نیز بالا برود که آن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، برای رفع یا کاهش اختلالات رفتاری باید با برگزاری کارگاههای آموزش روانشناسی مختلف که چگونه بچه ها را شاد کنند و اضطراب و استرس آن ها را از بین ببرند، حداقل سالی یکبار اقدام کرد و منوط به چهارسال دوره آموزشی تربیت معلم نباشد.اگر معلمان بی نشاط باشند؛دانش آموزان نیز ضربه خواهند خورد.
خبر خوش برای دانشجو معلم ها
پرداخت عیدی به دانشجو معلم ها
◾️دکتر حاجی بابایی : دولت با پرداخت عیدی به دانشجو معلمان موافقت کرده و امسال پرداخت خواهد شد.
◽️دکتر حاجی بابایی در جمع دانشجو معلمان لرستان در پردیس علامه طباطبایی خرم آباد با اعلام این خبر ، افزودند که بحث کسری ۴۵ درصد هم در دستور کار است اما مرحله به مرحله باید پیش رفت.
پاورپوینت آموزش درس پژوهی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وبhttp://moocheshetg.mihanblog.com/moocheshetg.mihanblog.com › post › tag › پاورپوینت درس پژوهیپاورپوینت درس پژوهی - کارشناسی تکنولوژی و گروه های ...پاورپوینت یادگیری معکوس ، نظارت بالینی و درس پژوهی ... این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی و تعامل اعضای گروه های آموزشی موچش و گروه تکنولوژی استان کردستان با ...PPThttp://adabiat2.zanjansadra.ir/adabiat2.zanjansadra.ir › ufilesمراحل درس پژوهیاساساً درس پژوهی یک فرایند
زنگ تفریح بود که به مدرسه رسیدم. چندتا از بچه‌ها در جنب و جوش بودند و بحث کمک به سیل‌زده ها در آن‌ها گُل گرفته بود. تصمیم گرفته بودند از چاشت روزانه و پول توجیبی خودشون بزنند و به مردم سیل‌زده کمک کنند. دور معاون تربیتی خودشون جمع شده بودند و یکی یکی پول‌هاشون رو به ایشون می‌دادند. همان زنگ با کارتون، صندوقی درست کردند و از معاونین و معلمان خواستند در کلاس‌ها بچرخند. ایده قشنگ این چند نوجوان کلاس پنجمی شهرک غربی تبدیل شد به #سیل_محبت و مهرب
 
 
 
 
 
 
حقوق کافی نیست!!!
وقتی حقوق معلمان زیر خط فقر و یا چسبیده به خطر فقر باشند یعنی معلم تامین نیست.وقتی تامین نیست، صددرصد به دنبال شغل دوم خواهدبود.وقتی تامین نیست، صددرصد فکر معلم درگیر مشکلات اقتصادی خواهد بود.وقتی معلم بعد از فارغ شدن از یک روز تدریس سخت و پرمشغله ، استراحت ندارد و تازه می رود سراغ شغل دیگرش ، قطعا از لحاظ ذهنی خسته هست و از لحاظ روحی در فشار قرار دارد.تامین نبودن معلم به لحاظ مالی و اقتصادی حتما باعث پایین آمدن نشا
نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه یا بوم با هدف تربیت مدیران برنامه ریزی آموزشی اجرا و بسط یافته است.
برنامه ویژه مدرسه نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه که طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.
برنامه ویژه مدرسه یا بوم چیست:نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه
این فرصت را به مدارس می‌دهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارت‌های لازم در ساحت‌های شش‌گانه مانند :
مهارت‌های هنری، فناوری، زیبایی‌شناختی، دست‌ورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای ر
مدیران مدارس وظیفه دارند فرایند آموزش‌وپرورش را درجهت رشد و بالندگی دانش‌آموزان تسهیل کنند. بر همین اساس، آنان علاوه‌بر توجه به جنبه‌های آموزشی، باید جنبه‌های روحی و روانی دانش‌آموزان و همکاران خود را نیز مورد توجه ویژه قرار دهند. بی‌تردید، غفلت از شرایط روحی معلمان و دانش‌آموزان از سوی مدیران، دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی را با دشواری مواجه می‌کند. مدیرانیکه به جنبه‌های مختلف رفتار همکاران خود توجه دارند و برای شاداب‌سازی ب
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که "آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر ، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟"
پرسشنامه انگیزه کاری معلمان
دانلود پرسشنامه انگیزه کاری معلمان، در قالب فایل Word، شامل 20 گویه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی، روایی و پایایی. پرسشنامه انگیزه کاری معلمان در سال 1375 توسط جواد محمد آقاجری به منظور سنجش میزان انگیزه کاری معلمان تهیه شده است. سوالات این پرسشنامه بر اساس نظرات موجود در مورد انگیزه تهیه ...
دوره آموزش بدو خدمت معلمان حق التدریس جدیدالورود سال 98، در هشت هفته متوالی از تاریخ 1398/08/09 در محل  مرکز تحقیقات معلمان سیرم آغاز شد.در این دوره که  مدرسین ممتاز و با تجربه شهرستان حضور دارند، 37 نفرمعلمان جدیدالورد(معلمان حق التدرس غیر مستمر و آموزشیان نهضت) تحت آموزش مطلوب، به صورت تئوری و عملی قرار می گیرند و آمادگی لازم جهت تدریس در کلاس درس را کسب خواهند نمود.
 
 
از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.
به عنوان  مثال:
مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:
دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.
بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده با
 
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است. زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
هوا آلوده شد، گفتن فلان مقاطع تعطیلن، بقیه نه              آخه ما آبشش داشتیم
الانم میگن مدرسه ها تعطیله
بعد تبصره اش میاد که وقتی گفتن مدرسه، یعنی دانش آموزان، معلمان باید باشند!!!
بعد تبصره بعدیش میاد که مدارس غیرانتفاعی معلماش هم نیان!!                        ما دولتی ها آنتی کروناییم!!
بعد تو گروه همکارها همه قیل و قال میکنن، که یکی جوابشون میده مرخصی برای این روزهاست دیگه، مگه از سلامتی مهمتر هم هست، بعد میای سرکار، میبینی اولین نفر
 
به نام خدا با یاد خدا و خدا کنه که برای خدا
 
مدرسه امام علی (ع) جز بهترین مدارس قم از نظر دانش اموزان است.
 
این مدرسه با مدیریت
 
آقای رسـولی
 
با معاونت پرورشی 
 
آقای محـمدی
 
با معاونت انضباطی
 
آقای وزینــی
 
بامشاورت
 
آقای خانـــی
 
این مدرسه در مساحتی تقریبا متوسط وبا امکانات درسی نسبتا پیشرفته وامکانات تفریحی نسبتا ضعیف 
 
و با امکانات بهداشتی قوی وامکانات سرمایشی  وگرمایشی قوی
 
وبا معلمان بسیار خوب
 
این از چند امکانات مدرسه ما ب
 
جو مدرسه متکی بر نگرش و رویکرد افراد به مسائل، موضوعات، اشیاء و امکانات است، تعیین کننده فرایند آموزش درون مدرسه ای است. جو مدرسه می تواند بر اساس وفاداری و همدلی سازمان دهی شود یا افراد را در دو سوی یک دیوار بلند ناامنی و بی اعتمادی قرار دهد. داشتن فرصت های برابر، خودی محسوب شدن، پذیرفته شدن و تمایل به همکاری چند جانبه، از جمله مؤلفه های جو مدرسه می باشد
مطالعات حکایت از این دارند که پس از والدین مدیر و معلم مهمترین نقش دانش آموز رادر شکل گ
در روزی که فناوری در آموزش و پرورش چندان پر رنگ نبود ، برخورد با مدارک مدارس یک فرایند وقت گیر بود. همیشه تعداد زیادی مقاله در میز همه وجود داشت و معلمان نمی توانند هیچ یک از اسناد و مدارک را که به شکل کاغذ بود ویرایش کنند.
ادامه مطلب
 
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد . این بخش شامل :
۱-فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه : دیوار های تزئین شده با نقاشی های زیبا ومتناسب
با محیط مدرسه ، سطح زمین مناسب ، کاشت درخت و فظای سبز ، قرار دادننیمکت های
رنگی و زیبا ، تابلوی زیبا در سر در مدرسه ، مناسب بودن اندازه ی محیط مدرسه
۲- زیباسازی ساختمان مدرسه : رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان ، نصب پرده های زیبا ،
زیباسازی راهروها ، کلاس ها و قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی د
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
رئیس‌جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست تا نظر خود را درباره محیط مدرسه مطرح کنند و بگویند که دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به موضوع وضعیت
امروز بخشنامه ای به مدرسه آمده بود مبنی بر نام نویسی معلمان فاقد مسکن.
هیچ توضیح دیگری نداشت. اینکه این مسکنها کجا هستند و شرایط واگذاری اش چگونه است‌. همه امان اسمهایمان را نوشتیم و خندیدیم به این سیاست کثیف نزدیک انتخاباتی اشان.
این دومین کتاب هرمان هسه است. کتابی بر علیه تعلیم و تربیت مرسوم که به عقیده‌ی نویسنده و تجربه شخصی خودِ او از 6 ماه تحصیل در مدرسه الاهیات و یک سال تحصیل در دبیرستان معمولی که هر دو با شکست مواجه شده بود و موجب افسردگی او در نوجوانی شده بودند، سلامتی و شادمانی را از دانش‌آموزان میگیرد. 
داستان کتاب درباره‌ی پسری است باهوش و بااستعداد که با دخالت‌ها و نگرانی‌های بیش از حد پدر و معلمان  روحش، سلامتی و نهایتا خود پسرک همه در هم شکستند...
قسمتی
✅پیاده کردن طرح شهردار مدرسه در دبستان هیئت امنایی باجغلی
در این طرح، دانش آموزی، به انتخاب و صلاحدید شورای مدرسه، به عنوان شهردار مدرسه، نصب و عزل می شود و وظیفه آن، انتخاب زیر گروه و مجموعه ی زُبده خود می باشد که کار آنها بهداشت و نظافت در زمینه (لباس، کلاس، محیط، سطل زباله) هست و برای آگاهی دانش آموزان و معلّمان خود کارت وظیفه درست می کنند.
با اجرا شدن طرح، کودکان از همان دوران کودکی و نوجوانی با مفاهیمی همچون مشارکت ، مدیریت و .... آشنا شون
اعمال امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری با اعتراض‌های مختلفی از سوی معلمان همراه شده چرا که نه‌تنها رتبه‌بندی بی‌تأثیر شده بلکه این امتیازات هم برای آنها کامل محاسبه نشده است و شاید بیش از ۹۰درصد معلمان کمتر از یک‌میلیون تومان افزایش حقوق داشتند!
ادامه مطلب
لوازم التحریر پرچم مدرسه مرتبط با کاربردهای فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان و معلمان در راستای تشویق و آموزش یکارگرفته میشود که موجب تداعی به ادامه تحصیل و علاقه ایشان به درس خواندن میگردد و همچنین کاربردهایی از جمله استفاده در اتاق مطالعه روی میزدبیر مهد کودکها هدیه به دانش آموزان و کودکان مراکزآموزشی و تربیتی اردوها روی کیف بالای درب روی دوچرخه را دارد پرچم از جنسکاغذ گلاسه و دسته پلاستیکی می باشد سایز پرچم به همراه دسته 20 × 37 سانتیم
با عرض سلام و ادب به آقای سلیمانی من میخواستم یک عرضی به شما برسم از نظر من در ساخت یک مدرسه ی شاد اولین کار باید از دانش آموزان سوال بپرسید که مدرسه شما چگونه مدرسه ای است و باید به آنها هم بگویید چگونه می توان یک مدرسه ی شاد درست کنیم من این پرسش هارا از دانش آموزان مدرسه سوال کردم و من ایده های آنها این بوده است :
موسیقی – غذای مجانی در ساعت زنگ تفریح و ساعت زنگ ورزش بالاتر شود اما من یک ایده ی جدید دارم این است که مسابقات بیشتری در مدرسه اجرا
دولت ، خانواده‌ها، معلمان و خود دانش آموزان چه کار باید بکنند تا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شادوپرنشاط شود؟
 
 
اولین گام برای ایجاد یک محیط شاد برای دانش آموزان در مدارس تفکیک وظایف هرکدام از کسانی است که به نحوی در این محیط نقش دارند حال چه به صورت مستقیم ،چه به صورت غیر مستقیم باشد.
ادامه مطلب
فایل کامل شده مصاحبه با معلم موفق یکی از فعالیت هایی است که مهارت آموزان ماده 28 باید ان را انجام دهند. در اینجا 6 نمونه از این مصاحبه را به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در اختیارتان گذاشته ایم برای دانلود. این مصاحبه ها به صورت فایل ورد
و در تعداد صفحات فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل
چهارم 2 صفجه فایل 5 در دو صفحه فایل ششم در 3 صفحه می باشد که هر کدام از
فایل ها موضوع متفاوتی دارد ولی همه آنها مصاحبه با معلمان هستند.
شرحی در مور
فایل کامل شده مصاحبه با معلم موفق یکی از فعالیت هایی است که مهارت آموزان ماده 28 باید ان را انجام دهند. در اینجا 6 نمونه از این مصاحبه را به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در اختیارتان گذاشته ایم برای دانلود. این مصاحبه ها به صورت فایل ورد
و در تعداد صفحات فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل
چهارم 2 صفجه فایل 5 در دو صفحه فایل ششم در 3 صفحه می باشد که هر کدام از
فایل ها موضوع متفاوتی دارد ولی همه آنها مصاحبه با معلمان هستند.
شرحی در مور
 
بازگشایی مدارس نزدیک است و حالا بسیاری از والدین به فکر خریدن کیف مدرسه برای فرزندان خود هستند.
نمونه هایی از جدیدترین و زیباترین مدل کیف های مدرسه ای پسران
کیف مدرسه 
کیف مدرسه پسرانه 
مدل کیف پسرانه
عکس کیف مدرسه ای پسرانه
مدل های جدید کیف مدرسه پسرانه
 
مدل کیف مدرسه
منبع : تکناز
فایل کامل شده مصاحبه با معلم موفق یکی از فعالیت هایی است که مهارت آموزان ماده 28 باید ان را انجام دهند. در اینجا 6 نمونه از این مصاحبه را به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در اختیارتان گذاشته ایم برای دانلود. این مصاحبه ها به صورت فایل ورد
و در تعداد صفحات فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل
چهارم 2 صفجه فایل 5 در دو صفحه فایل ششم در 3 صفحه می باشد که هر کدام از
فایل ها موضوع متفاوتی دارد ولی همه آنها مصاحبه با معلمان هستند.
شرحی در مور
هیچگاه مدرسه را دوست نداشتم!از همان روز نخست که با شاخه گلی سرخ از ما استقبال کرد، از آن متنفر بودم تا آخرین روزی که مدارک تحصیلی‌ام را تحویل گرفتم. می‌دانی؟! آن دوازده سال بسان زندانی بود که هر روز هفت صبح باید به آن داخل می‌شدم و سه عصر برای هواخوری از آن خارج می‌شدم تا مجدداً فردا به همین منوال بگذرد و فرداها از پس یکدیگر بگذرند. این روزمرگی به پایان رسید و تنها خاطرات من از آن ایام مسابقات دهه فجر، کتک‌های معلمان، استرس امتحانات، سختی ر
فایل کامل شده مصاحبه با معلم موفق یکی از فعالیت هایی است که مهارت آموزان ماده 28 باید ان را انجام دهند. در اینجا 6 نمونه از این مصاحبه را به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در اختیارتان گذاشته ایم برای دانلود. این مصاحبه ها به صورت فایل ورد
و در تعداد صفحات فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل
چهارم 2 صفجه فایل 5 در دو صفحه فایل ششم در 3 صفحه می باشد که هر کدام از
فایل ها موضوع متفاوتی دارد ولی همه آنها مصاحبه با معلمان هستند.
شرحی در مور
فایل کامل شده مصاحبه با معلم موفق یکی از فعالیت هایی است که مهارت آموزان ماده 28 باید ان را انجام دهند. در اینجا 6 نمونه از این مصاحبه را به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در اختیارتان گذاشته ایم برای دانلود. این مصاحبه ها به صورت فایل ورد
و در تعداد صفحات فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل
چهارم 2 صفجه فایل 5 در دو صفحه فایل ششم در 3 صفحه می باشد که هر کدام از
فایل ها موضوع متفاوتی دارد ولی همه آنها مصاحبه با معلمان هستند.
شرحی در مور
دانلود پایان نامه معلم راهنما 
نظارت و راهنمایی­، یک فرآیند آموزشی است که در آن فردی که دارای علم و مهارت بیشتری می‌باشد ، مسوولیت تربیت و آموزش فرد دیگری را به عهده دارد که کمتر دارای این عناصر می‌باشد (رابینسون ،۱۹۶۳؛ به نقل از نیکنامی، ۱۳۸۸).
در جامعه‌های پیشرفته؛ مدیران و رهبران آموزش و پرورش، متخصصان تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزان آموزشی، محققان تربیتی، معلمان و راهنمایان آموزشی از کسانی هستند که در ایجاد یا هماهنگی تغییرات و تحولات
من در مدرسه ای درس می خوانم که ارتباط بین معلمان کادر آموزشی و دانش آموزان بسیار دوستانه و مناسب است. دانش آموزان در موقعیت هایی که احساس می کنند دوستشان نیاز به کمک دارد به او کمک کرده و او را شاد می کنند. دانش آموزان برای شرکت در کار های گروهی،مسابقات،المپیاد ها و جشن ها همیشه پیش قدم هستند و به طور کلی فضای مدرسه بسیار عالی است.
امیدوارم همه ی کودکان و نوجوانان سرتاسر دنیا بتوانند در محیطی مناسب به تحصیل خود ادامه دهند و دغدغه شان فقط درس ب
در این پست قصد این است که به شما بگوییم کدام مدرسه یا دبیرستان بهتر است و چرا؟؟
شاید بیشتر مردم این گونه فکر می کنند که مدارس نمونه خیلی با مدارس عادی تفاوت دارند و شاید هم در این جور مدرسه ها، معجزه انجام می شود؛باید بگویم که اگر واقعا به فکر آینده و امید و آرزو های خود هستید، به هیچ بهانه نپذیرید که به مدرسه نمونه دولتی بروید چون جو آنجا و نوع رفتار مدیران و معاون های این جور مدارس به گونه‌ای است که باعث سخت گیری در آموزش و نمره دادن توسط معل
 
 
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
 - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
 - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس
 - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
 - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در راب
در این پست قصد این است که به شما بگوییم کدام مدرسه یا دبیرستان بهتر است و چرا؟؟
شاید بیشتر مردم این گونه فکر می کنند که مدارس نمونه خیلی با مدارس عادی تفاوت دارند و شاید هم در این جور مدرسه ها، معجزه انجام می شود؛باید بگویم که اگر واقعا به فکر آینده و امید و آرزو های خود هستید، به هیچ بهانه نپذیرید که به مدرسه نمونه دولتی بروید چون جو آنجا و نوع رفتار مدیران و معاون های این جور مدارس به گونه‌ای است که باعث سخت گیری در آموزش و نمره دادن توسط معل
 
بخشنامه های دست و پاگیر!!
 
  هر دو قشرمعلم و دانش آموز درگیر فضای آموزشی مدرسه هستند و زمانی مدرسه دلپذیر،شاد و پرنشاط است که معلم و دانش آموز راضی از محیط باشند.محیط شاد نیازمند معلم شاد و دانش آموز شاد می باشد.معلم محترم یک مدرسه علاوه بر ارتباط با دانش آموزان ، درگیر عمل به بخشنامه های مختلفی است که باید آن ها را اجرا نماید.مدیر و معاونان مدرسه نیز همین وضعیت برایشان وجود دارد. گاهی بالارفتن تعداد بخشنامه ها باعث مشقت فرهنگیان عزیز می ش
+ توضیحاتی درباره پیامرسان شاد 
 
در راستای آموزش مجازی دانش اموزان در ایام بحرانی که مدارس در مقاطعی به دلایل مختلف تعطیل می شوند و همچنین در راستای توسعه ی عدالت آموزشی برای فراهم کردن شرایط آموزش یکسان برای همه دانش آموزانِ سراسر کشور، استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از مهمترین راهکارها در نظر گرفته شده و شبکه اجتماعی دانش اموزان برای آموزش (شاد) آماده سازی شده است.
در شبکه تعاملی شاد، نمایش مجازی از کلاس های مدرسه ایجاد شده و در حق
هالپین و کرافت که پیشتاز سنجش عینی جو سازمانی بوده­اند، جو سازمانی را اینگونه تعریف کرده­اند: ویژگی­های درونی که یک سازمان را از سازمان و دیگر متمایز ساخته­اند و روی افراد آن اثر می­گذارد که بوسیله­ی ادراکات کارکنان و توصیف­های آنان از ویژگی­های درونی سازمان سنجیده می­شود (احمد بحری، 1375، 25).
آنان با مطالعه­ی گسترده­ای از مدارس ابتدایی آمریکا توانسته­اند 6 نوع جو سازمانی را که بر روی یک پیوستار قرار می­گیرند، تشخیص می­دهند.
بسته         
دانلود سه نمونه نقشه راه معلمی
ترسیم نقشه راه معلمی جدید     دانلود تهیه نقشه راه معلم     فایل جدید نقشه راه معلمان 97دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد     دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد     دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 و معلمان به صورت ورد و قابل ویرایش در 16 صفحه کامل و آماده ارسال به سایت سجفا.بخشی از فایل نقشه راه معلم جدید :   1- ترسیم وضع موجود از قبیل شرایط مدرسه از نظر مقطع تحصیلی، موقعیت مکانی و جغرافیایی، وض
نتیجه گیریشاید در اولین نگاه احساس کنیم که انجام همه امور فوق در مدارس مستلزم پرداخت هزینه های سنگین باشد و مسلماً در مدارس دولتی چنین امکانی وجود ندارد، لیکن با کمی تأمل به این نتیجه می رسیم که انجام بسیاری از این پیشنهادات فوق می تواند با درایت و مدیریت صحیح با حداقل بودجه و امکانات انجام شدنی باشد. و به اشکال مختلف می توان شادابی و طراوت را به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم هدیه دهیم و در نهایت جامعه ای شاد داشته باشیم که این خود باعث برو
منابع آزمون دوره ضمن خدمت مهارت های بدو خدمت معلمان
فراگیران: نیروهای حق التدریس و نهضت سوادآموزی کد دوره: 91402409
تاریخ برگزاری آزمون:1398/10/06
مکان: مرکز تحقیقات معلمان سمیرم
طراحی آموزشی
روان شناسی تربیتی
الگوهای فعال تدریس
ارزشیابی تحصیلی
قوانین اداری
 
یاحق
نشاط و شادی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود و می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصر شادی آفرین درآن فراوان باشد. اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران، معلمان و دانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی در ایجاد شادی و نشاط خواهند داشت.
حال این شادی و نشاط چگونه باید ایجاد شود؟ اصلا منظور از
یاحق
نشاط و شادی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود و می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصر شادی آفرین درآن فراوان باشد. اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران، معلمان و دانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی در ایجاد شادی و نشاط خواهند داشت.
حال این شادی و نشاط چگونه باید ایجاد شود؟ اصلا منظور از
اگر مجبور شدم بین یک معلم شگفت انگیز و فناوری شگفت انگیز انتخاب کنم ، هر وقت معلم را انتخاب می کردم. اما ما باید این معلمان را با ابزارهای بهتر توانمند کنیم تا در وظیفه خدمت به جمعیت دانش آموزانی که نیازهای متنوعی دارند ، درگیر شوند. در سال 2020 ، آنها ابزارهایی خواهند داشت که به هر دانش آموز می توانند در محیطی با چرخه سریع ، بهبود مداوم ، روی آنچه که برای نیازهای خود مناسب ترین است ، کار کنند. این کمک خواهد کرد که آموزش و پرورش ، که در دهه ها پیشر
همانطور که گفته شد،هر سال روز اول مهر توسط رئیس جمهور یک پرسش مطرح میگردد. امسال نیز در سال تحصیلی 99-98 در پرسش مهر شماره 20 به محیط مدرسه اشاره شد، محیطی که باید شاد و با نشاط بوده و مورد دلخواه دانش آموزان قرار گیرد. آیا مدرسه شما مدرسه ای بانشاط است؟؟ در ادامه پرسیده شد  دولت،مسئولین، معلمان و دانش آموزان چکاری کنند تا به این محیط شاد دست پیدا کنیم؟ نظر شما چیست؟
 
 
 
‏در دنیای موازی در مدرسه ای در روستایی دور افتاده معلم مدرسه هستم. فردا روز اول مدرسه س و الان در مدرسه ای که هم معلمشم هم مدیرش هم بابای مدرسه، دارم تنها کلاس درس رو آب و جارو میکنم، گلدون شمعدونی رو میذارم لب پنجره و روی تخته می نویسم: الّذی علّم بالقلم
عصر که برگردم خونه باید مانتوی رضوانُ اتو بزنم، شب باید زودتر بخوابونمش، صبح یادم باشه موهاشو ببافم، یادم باشه بهش یادآوری کنم سر کلاس به من نگه مامان، یادم باشه... 
در این بخش اکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل لمس کردن باشد و در واقع اموری که لذت بصری ایجاد می کند یا دیدن فضا و محیط زیبا باعث ایجاد نشاط می شود مورد توجه قرار می گیرد.
1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف.
2- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس ا
سلام آقای مدیر من چندین سال است که در مدرسه شما هستم بهتر بگم من از سالی که مدرسه ساخته شد در اینجا درس میخوانم من در کلاس ششم هستم. آقای مدیر من برای اینکه یک مدرسه شاد داشته باشیم چندین فکر دارم
یکی از آنان این است که در اول صبح به تمام مدرسه یک پاکت شیر بدهید یکی دیگر در مدرسه یک جای مخصوص برای غذا خوری بذارید. یکی دیگر از آنان ارایه دادن کلاس های آموزشی در مدرسه مانند شطرنج و ... است. آقای مدیر شما در این چند سال مدرسه خوبی داشتید ولی بلیاد امن
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
ادامه مطلب
ماه مدرسه
ماه مدرسه و بچه های خندونبوی نم بارون توی خیابون
ماه مدرسه، فصل پاییز،با دفترهای نو و تمیز
یاد لبخند معلم های مهربون،بابای مدرسه پرکار و خندون
شوق دیدن دوست‌های قدیمی،همکلاسی‌های خوب و صمیمی
خوندن دعا تو صف صبحگاه،انجام نرمش با کسالت و آه
نشستن پشت نیمکت چوبی،یاد چرت های اول صبحی
یاد بیداری شبه امتحان،غرر غرر و تشر‌های مامان
گاهی یک تشویق شیرین،گرفتن کارت هزار آفرین
یاد شعرهای زیاد و بسیار،قصه زاغ و روباه مکار 
یاد شیطنت ته ک
سیل مهربانی و همدلی در مدارس منوجان
دانش آموزان، معلمان، اولیاء و مسئولان منوجان همگام با سراسر استان کرمان در طرح *سیل مهربانی همکلاسی 2* برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پروش شهرستان منوجان،حجۃ الاسلام امین رضوانی صبح امروز اول بهمن ماه در مراسم نمادین این طرح که در مدرسه ابتدایی دخترانه هاجر برگزار شد گفت: آم
ادامه مطلب
چگونه مدرسه با نشاطی داشته باشیم
رئیس جمهور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی 99-98 ، تاکید کرد دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای آموزش و پرورش کشور بکار گرفته به گونه ای که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بودجه آموزش و پرورش سه برابر شده و از 15 هزار میلیارد به 46 هزار میلیارد تومان رسیده و حقوق معلمان نیز در این دوره زمانی به طور متوسط چهار برابر افزایش یافته است.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن
با سلام 
 
دانش آموزانی که از سال تحصیلی گذشته مانده حساب دارند لطفا جهت پرداخت شهریه مانده خود به مدرسه مراجعه و پرداخت نمایند . در غیر اینضورت هیچگونه خدماتی از مدرسه ارائه نخواهد شد. تعداد این افراد 17 نفر می باشد !!!!!
 
نخبگان برتر
امروزه افراد زیادی در مدارس تحصیل میکنند ولی آیا علاقه ای به تحصیل دارند؟!یا از اینکه هر روز از خواب بیدار میشوند و برای رفتن به مدرسه آماده میشوند شوقی در آنها هست یا نه؟!اگر پاسخ خیر است چه راهکاری پیشنهاد میشود تا این شوق و هدف در کودک و نوجوان به وجود بیاید و چگونه مدرسه شاداب تری داشته باشیم.مدرسه دومین محیط تربیتی است که تاثیر مهمی در رشد و طریقه تفکر دانش آموز دارد و یکی از حساس ترین دوران است.محیط، کارکنان مدرسه، امکانات، رفاه، سرگرم
منابع آزمون دوره ضمن خدمت مهارت های بدو خدمت معلمان
فراگیران: نیروهای حق التدریس و نهضت سوادآموزی کد دوره: 91402409
تاریخ برگزاری آزمون:1398/10/12
مکان: مرکز تحقیقات معلمان سمیرم
ساعت: 8 صبح
طراحی آموزشی
روان شناسی تربیتی
الگوهای فعال تدریس
ارزشیابی تحصیلی
قوانین اداری
 
نمودار ER مدرسه
 
دانلود
 
 
نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه  نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مد
دولت ، خانواده‌ها، معلمان و خود دانش آموزان چه کار باید بکنند تا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شادوپرنشاط شود؟
 
 
اولین گام برای ایجاد یک محیط شاد برای دانش آموزان در مدارس تفکیک وظایف هرکدام از کسانی است که به نحوی در این محیط نقش دارند حال چه به صورت مستقیم ،چه به صورت غیر مستقیم باشد.بدون شک مهم ترین نقش را معلمان و مدیران مدارس ایفا میکنند که به طور مستقیم با دانش آموزان برخورد دارند در اکثر مدارس شیوه آموزش به سمتی رفته که معلمان به آموز
نقشه راه معلمان تهیه نقشه راه معلم
ترسیم نقشه راه معلمی جدید دانلود تهیه نقشه راه معلم فایل جدید نقشه راه معلمان 97 دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 و معلمان به صورت ورد و ...
دریافت فایل
پست ثابت جهت استفاده ی کاربران عزیز
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :5- طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَةِ ،طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ ، ویُعطى أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ ؛جویاى دانش ، جویاى رحمت است . جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده مى‏شود.کنز العمّال : ۲۸۷۲۹ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
تا قبل از انقلاب عظیم جمهوری اسلامی واقعا مدارس کمتری در سطح شهر و استان قرار داشت ولی بعد از انقلاب مدارس جدیدی برای تحصیل دانش

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مهرو معصومیان